Holandsko na lodi

Plavba do Dokkumu - Trénink v přistávání - Hledáme hradby - Našli jsme sprchy

Plavba po kanálech, HolandskoRáno se ukázalo, že použití chemických zbraní proti komárům v zadní kajutě je účinné.
Bušek opět osočil Mamuta, že ho vzbudila Iva, jak se hemžila po hlavní kajutě. Mamut s Ivou jakékoliv hemžení popírají. Během hádky Buška s Mamutem připravujeme s Ivou snídani.

 Plavba po kanálech, HolandskoVyrážíme ještě jednou do města, protože Mamutovi docházejí baterie ve foťáku. Sice máme nabíječku, ale pouze na síťové napájení, a zatím jsme se ještě nikde na žádný elektrický proud během kotvení nepřipojili.
Protože je pondělí, otevírá většina krámků až odpoledne. Iva nás táhne od jedné prodejny suvenýrů pro turisty k druhé, ale naštěstí mají zavřeno i v těchto kýčovištích.

 Dokkum, HolandskoBravurně odplouváme z kollumského kotviště a míříme k pevnostnímu městu Dokkum. Protože nás čeká jenom asi 15 kilometrů plavby, brbláme si kanálem skoro na volnoběh a obdivujeme okolní placatou krajinu.
Počasí je zatím přívětivé, slunce svítí, ale pořád fouká celkem silný vítr. Začínáme si pochvalovat, že kormidelna je uzavíratelná a můžeme otevírat jenom ty dveře, které jsou po větru. I tak oceňujeme geniální nápad s kolíčky na prádlo, kterými připevňujeme mapu tak, aby ji neodnášel průvan. Nápad i kolíčky jsou moje.
Iva se šla opalovat na střechu nad zadní kajutou, ale jak se suneme klikatým kanálem, pořád si stěžuje, že jí zhasínáme slunce.
Cestou zase dvakrát trénujeme přistávání. Od včerejška jsem se velice zlepšil! Ale stejně je to bída...

 Dokkum, HolandskoChvilku po poledni přistáváme na začátku Dokkumu, naproti lodní čerpací stanici pohonných hmot, a vyrážíme na obhlídku města.

"Již z dálky je vidět siluetu opevněného města, na jehož hradbách stojí dva větrné mlýny. Toto nejsevernější město země patří také k nejkrásnějším městům ve Frísku. Historie města sahá až k roku 754, kdy zde byl zavražděn biskup Bonifác." To říká o městu Dokkum průvodce Merian Live.

 Dokkum, HolandskoJe pravda, že městečko je to pěkné. Mají tam dva obrovské větrné mlýny na zatravněném kopečku nad řekou. Nejdříve jsme prošli centrem podle starého kanálu, kde je přístav, pak jsme prošli městem podle nového kanálu, kde jsou tři zvedací mosty (platí se vždy u prvního mostu 4€ za všechny tři mosty dohromady), a pak nám konečně došlo, že těm zatravněným návrším, na kterých mlýny stojí, opravdu říkají Holanďané hradby.

Dokkum, Holandsko Při cestě podle nového kanálu jsme také přišli na to, jak funguje připojování na proud a vodu. Na břehu jsou umístěny skříňky se zásuvkami a když hodíte do okénka 50 centů, můžete vypotřebovat několik kWh elektřiny. Hned za prvním mostem, myšleno směrem od východu, je také automat na vodu. Ten vám za 50 centů načepuje asi 100 litrů pitné vody. Okamžitě vyhlašujeme zákaz utrácení padesáticentů, protože už takhle jsou potřeba na mostné a teď se ještě hodí na vodu a proud.
Čtyři získávám já v trafice, tři sehnala Iva, když v kýčovišti nakupovala pohledy.

Na náměstí je kostel se zvonkohrou, která hraje každou půlhodinu.
Také tady potkáváme zaparkované děsně podivné pidiauto.
A Bušek experimentálně zjistil, že v jednom z mlýnů je prodejna potřeb pro zvířátka.

Nedaleko našeho kotviště objevujeme kemp, kde mají zvenku přístupné záchody a hlavně sprchy. K použití za 50 centů.
To rozhoduje, že se s lodí neposuneme dál za most, k elektrickým přípojkám, ale zůstaneme zde a spácháme hygienu. Taky si myslíme, že když tady nejsou elektrické přípojky, nebudeme muset platit za parkování.
Což nebyla dobrá teorie, protože sotva jsme ji vymysleli, přišel nějaký pán a vybral od nás 4,75€ jako přístavní poplatek. Hm. Třeba by to pod mostem bylo dražší.

Podle přístrojů jsme spotřebovali už přes polovinu zásoby vody. Pozítří budeme muset někde natankovat.
Ukazatel paliva je pořád na maximu. Už jsme ujeli přes sto kilometrů, což trvalo skoro 16 hodin jízdy. Nádrž má obsah 200 litrů, takže s motorem asi zacházíme opravdu ekonomicky.

<< NeděleÚterý >>

 

Navigace

Skip Navigation Links.
Collapse Úvodní stránkaÚvodní stránka
Collapse JachtingJachting
Expand Setkání Baltských krys 2017Setkání Baltských krys 2017
Expand Na start ČANY Offshore Cup 2016Na start ČANY Offshore Cup 2016
Expand Labem proti proudu 2015Labem proti proudu 2015
Expand S Drahou na Baltu 2015S Drahou na Baltu 2015
Expand Z Baltu do Bretaně 2014Z Baltu do Bretaně 2014
Expand Plavba pod polární kruh 2013Plavba pod polární kruh 2013
Ztroskotání Agnes 2012
Expand S Eternity na Baltu 2011S Eternity na Baltu 2011
Expand Plavba na Channel Islands 2011Plavba na Channel Islands 2011
Expand Plavba do Osla 2010Plavba do Osla 2010
Expand Plavba na Bornholm 2009Plavba na Bornholm 2009
Expand Plavba kolem Rujány 2009Plavba kolem Rujány 2009
První plavba do Davle 2009
Plachtění na Orlíku 2008
Collapse Holandsko na lodi 2002Holandsko na lodi 2002
Expand Mariny na BaltuMariny na Baltu
Expand Mariny v NorskuMariny v Norsku
Portsmouth, jižní Anglie
Oban, západní Skotsko
Půjčovny plachetnic a motorových lodí v ČR
Setkání Klubu La Grace 2012
Briga La Grace - výroba takeláže 2009
Potopení plachetnice Wyvern
Polární loď Fram
Ponorka HMS Otus
Replika ruské fregaty Shtandart
Strava na anglické lodi
Expand Subaru ForesterSubaru Forester
Expand Arthur RansomeArthur Ransome
Expand Loděnice VltavaLoděnice Vltava
145. let Pražské paroplavební společnosti
Poslední parní víkend
Chrustenická šachta a Solvayovy lomy
Pomsta Městské policii

Vyhledávání

Nahoru ^

Creative Commons License
Miroslav Jaroš
Praha 8
Kontakt: Elektronická pošta, telefon 603 449 974
www.miroslavjaros.cz