Přípravy ke startu

Plavba na start ČANY-LANEX Offshore Cup 2016

KühlungsbornSobotní ráno bylo stále zatažené.

Ožili jsme kolem deváté hodiny, Martin vytvořil k snídani volská oka a začali jsme se chystat k vyplutí. Podle předpovědi mělo vát 20 uzlů, ve skutečnosti vítr hvízdal ve vantech a rval věci z paluby, ale náš nový windmetr Clipper ukazoval stabilních 9 uzlů. Jak kapitán Tomáš často poznamenává, má windmetr optimistický a tak se nemusí bát, že fouká moc silný vítr.

Vypluli jsme v půl jedenácté a protože vítr vál spíš od severu, než od předpovídaného východu, jeli celou dobu na krásný bočák a po třinácti mílích a třech hodinách plavby se vyvázali u ježka na mole C v maríně Kühlungsborn.

Kühlungsborn Kühlungsborn Kühlungsborn

Molo B bylo rezervované pro závodníky a zatím u něj stála pouze jedna závodní loď z jedenácti očekávaných, Long John Silver Tomáše Hubáčka, protože jí měl půjčenou odsud. Celá posádka na ní pilně pracovala a měnila zchátralé pohyblivé lanoví za vlastní nová lana.

Kühlungsborn Kühlungsborn KühlungsbornKühlungsbornKühlungsbornKühlungsborn

Večer jsme si zašli do místní restaurace na studeného matesa s teplým bramborem a zeleninovým salátem, což je německá specialita. Podle popisu to zní hrozně, ale ve skutečnosti to je docela mlsota. Ukazuje se, že i tady za poslední dva roky slušně podražili. Pivo stálo přes 4€. V deset už jsme byli zpět na lodi a doháněli spánkový dluh.

Díky tomu dohánění jsme se v neděli vzbudili až v půl desáté. Tomáš ohřál k snídani své oblíbené párky a kupodivu ani jeden neprasknul. Během noci a rána připlulo daších pět závodních lodí.

Kühlungsborn Kühlungsborn Kühlungsborn

Mirek Markant plul s Hanse 38 z Breege na Rujáně nonstop 16 hodin, zatímco my jsme to s o jedenáct stop kratší ploutvovou plachetnicí zvládli za 19 hodin až ze Sassnitz, i když s jednou přestávkou. Rozhodně se nemáme za co stydět a výkon a plavební schopnosti Phobosu 27, určeného původně spíš na Mazurská jezera než na moře, mne nepřestávají udivovat.

Kühlungsborn Kühlungsborn Kühlungsborn

I když je nutno přiznat, že se nějak povoluje spouštěcí ploutev, takže když jsme se před oběděm vrátili od tankovacího mola, navlékl se Tomáš do neoprenu a při několika ponorech ji zaklínoval dřevěnými špunty, jež měly původně sloužit k případnému ucpání nějaké ulomeného trubky, prostupující dnem lodi. Teplota vody necelých 18°C už nebyla příliš letní.

Kühlungsborn Kühlungsborn Kühlungsborn

Odpoledne připlul i ocelový dvoustěžník Eternity Standy Bílka, který byl ještě v květnu v Karibiku a bude zítra fungovat jako startovací loď. Zamířil rovnou k čerpací stanici a přesně v okamžiku, kdy měl začít brzdit, mu chcípl motor. Zastavení rozjetého dvacetitunového tanku lanem o vazák na plovoucím mole, to není zážitek, který se vidí často. Ovšem loď, lano a kupodivu i čerpací ponton ho přežily bez poškození.

Kühlungsborn Kühlungsborn Kühlungsborn

Večer proběhla ve stejné restauraci, kde jsme večeřeli včera, schůze všech posádek. Stejně jako včera jsme si dali s Martinem porci pro důchodce, což je tak akorát, aby se to dalo sníst. To, co tady vydávají za normální porci, by stačilo na oběd celé somálské vesnici.

Kühlungsborn Kühlungsborn Kühlungsborn

Po večeři a dvou pivech jsme zmizeli na loď, dali kafe, rum na dobrou noc a hurá do postele. Zítra v devět má být start závodu.

Předcházející: Z Greifswaldu do Kühlungsbornu Následující: Z Kühlungsbornu do Greifswaldu

 

Nahoru ^

Creative Commons License
Miroslav Jaroš
Praha 8
Kontakt: Elektronická pošta, telefon 603 449 974
www.miroslavjaros.cz