Z Baltu do Bretaně

Plavba plachetnice Eternity z Baltu do Bretaně, 27.9. až 19.10.2014

Skip Navigation LinksÚvodní stránka > Jachting > Z Baltu do Bretaně 2014

Divoké větry nad Kanálem

Ještě rozsáhlejší vyprávění o naší plavbě naleznete v rodokapsu Divoké větry nad Kanálem, který vydalo nakladatelství IFP Publishing

Všechny odborné příručky uvádí, že plavbu ze severního Německa do teplých krajin na jihu je třeba podniknout nejpozději v září. Že když se tu pluje v říjnu, je to už moc pozdě a člověk může místo v Lisabonu skončit někde úplně jinde, zdráhám se napsat kde.

S/Y EternityVěřte jim. My jsme dříve vyplout nemohli a tak jsme v praxi otestovali, že nelžou.

Sice Standa Bílek spustil ETERNITY na Labe v Týnci již počátkem srpna, ale díky ekologickým teroristům, kteří už desítky let blokují dostavbu jezů u Děčína a podařilo se jim tak zcela zlikvidovat českou říční obchodní plavbu, pak musel několik týdnů kempovat v Ústí nad Labem a čekat, až do řeky naprší dostatek vody na to, aby se mu podařilo proplout do Německa. A stejně si potom odřel kýl.

Až v polovině září jsme tedy mohli v polské Gocławi na lodi postavit stěžně, zapojit a vyzkoušet navigační a komunikační elektroniku a ETERNITY konečně vyplula po pěti letech rekonstrukce opět na moře.

Start naší velké plavby byl domluven na sobotní odpoledne v maríně v Kühlungsbornu a tak ráno 27. září 2014 v půl sedmé nastupuji v Praze do rychlíku EC 178 Alois Negrelli směrem na Rostock. Protože je to český rychlík, už v Roudnici nad Labem máme osm minut zpoždění.

Kamarád Jindra, co jede se mnou, ale říká, že to vůbec nevadí, že to je u vlaků Českých drah normální a že to Němci doženou. Protože je nádražák, měl by to vědět.

S/Y EternityČeské dráhy jsou vůbec dost divný podnik. Třeba na jejich e-shopu mi chtěli prodat lístek na tenhle vlak za skoro 3,5 tisíce korun. To se pak nemohou divit, že jsem na jejich adresu pronesl spoustu nelichotivých slov a na ten samý vlak si koupil lístek v e-shopu Deutsche Bahn, který mimochodem funguje i v češtině, za 63,50€.

S/Y EternityJedeme tedy rychlíkem na sever a přemítáme, jak a odkud se budeme vracet. Pokud doplujeme do Lisabonu, jak máme v plánu, tak je to jednoduché, letiště je kousek od přístavu a TAP tam odtud létá denně do Prahy. A stihnout bychom to při slušných větrech měli, je to asi 1500 námořních mil a máme na to tři týdny.
Když jsme vloni dopravovali plachetnici BAGATELA do Norska k polárnímu kruhu, odkud pokračovala na Špicberky, upluli jsme tisíc mil za 13 dní a to jsme cestou udělali pět zastávek, jednu dokonce téměř celodenní.

Ovšem pokud budou mít příručky pravdu a počasí bude tak hnusné, jak některé z nich popisují, můžeme za tři týdny skončit prakticky kdekoliv.

Následující: Z Kühlungsbornu do Cuxhavenu

 

Navigace

Skip Navigation Links.
Collapse Úvodní stránkaÚvodní stránka
Collapse JachtingJachting
Expand Setkání Baltských krys 2017Setkání Baltských krys 2017
Expand Na start ČANY Offshore Cup 2016Na start ČANY Offshore Cup 2016
Expand Labem proti proudu 2015Labem proti proudu 2015
Expand S Drahou na Baltu 2015S Drahou na Baltu 2015
Collapse Z Baltu do Bretaně 2014Z Baltu do Bretaně 2014
Expand Plavba pod polární kruh 2013Plavba pod polární kruh 2013
Ztroskotání Agnes 2012
Expand S Eternity na Baltu 2011S Eternity na Baltu 2011
Expand Plavba na Channel Islands 2011Plavba na Channel Islands 2011
Expand Plavba do Osla 2010Plavba do Osla 2010
Expand Plavba na Bornholm 2009Plavba na Bornholm 2009
Expand Plavba kolem Rujány 2009Plavba kolem Rujány 2009
První plavba do Davle 2009
Plachtění na Orlíku 2008
Expand Holandsko na lodi 2002Holandsko na lodi 2002
Expand Mariny na BaltuMariny na Baltu
Expand Mariny v NorskuMariny v Norsku
Portsmouth, jižní Anglie
Oban, západní Skotsko
Půjčovny plachetnic a motorových lodí v ČR
Setkání Klubu La Grace 2012
Briga La Grace - výroba takeláže 2009
Potopení plachetnice Wyvern
Polární loď Fram
Ponorka HMS Otus
Replika ruské fregaty Shtandart
Strava na anglické lodi
Expand Subaru ForesterSubaru Forester
Expand Arthur RansomeArthur Ransome
Expand Loděnice VltavaLoděnice Vltava
145. let Pražské paroplavební společnosti
Poslední parní víkend
Chrustenická šachta a Solvayovy lomy
Pomsta Městské policii

Vyhledávání

Nahoru ^

Creative Commons License
Miroslav Jaroš
Praha 8
Kontakt: Elektronická pošta, telefon 603 449 974
www.miroslavjaros.cz