Z Lauterbachu do Neuhofu

Setkání Baltských krys 2017

Marina LauterbachMalé přístavní městečko Lauterbach vzniklo počátkem 19. století jako rekreační středisko. Zdejší nová a moderní marína má kapacitu až 400 míst u plovoucích mol, ke kterým se přistává kolmo přídí s vyvázáním zádi na dva kůly, jak bývá na Baltu zvykem.

Výjimku v celém přístavu tvořil Red Wolf, vyvázaný k molu zádí.
"Nechci, aby mi déšť od severu pršel do drinku," vysvětlil podivný postoj jeho kapitán lakonicky.

Marina LauterbachV maríně je dostupná volná Wi-Fi síť, jeřáb s nosností 65 tun, sociální zařízení a kryté haly pro zimní uskladnění lodí, čerpací stanice je v městském přístavu o pár stovek metrů vedle. Nejachtaři mohou využít i poměrně drahé, ale velmi populární ubytování v plovoucích rekreačních domcích, rozmístěných různě po maríně.

V městečku je řada různých restaurací a občerstvení. Zdejší jachtaři doporučují zejména Räucherschiff Berta, bývalou rybářskou kocábku přestavěnou na bistro, vyvázanou u nábřeží v západním rohu městského přístavu, kde nabízí výborné uzené ryby, rybí sendviče a další speciality. Která ovšem měla vzhledem k nedostatku hostů zavřeno, a tak jsme si dali večeři ve Fisch- und Steakhousu o padesát metrů dál. Tam také vaří výborně.

Marina LauterbachMarina LauterbachMarina Lauterbach

Marina LauterbachNa své si v Lauterbachu přijdou milovníci mašinek, neboť zde začíná úzkokolejka nazývaná Rasender Roland.

Úzkorozchodná železniční síť na Rujáně původně měřila téměř sto kilometrů, ale do dnešních dnů se dochoval pouze tento 24 kilometrů dlouhý úsek. Má rozchod 750mm a vede z Lauterbachu přes nedaleký Putbus a rekreační střediska na jihovýchodní straně Rujány do Göhrenu.

Provoz zajišťují parní lokomotivy, vyrobené většinou po první světové válce, a rekonstruované osobní vozy z počátku minulého století.

Sobotní ráno přineslo naprosté bezvětří a změnu plánu.

Posádka DrahéKapitán DrahéPlavba

Kapitán Second Love, poslední plachetnice, která se měla odpoledne dostavit na sraz, měl díky shodě nepříjemných příhod a problémů zpoždění s přípravou k plavbě, a navíc to měl do Thiessow mnohem dál než my.

TeatimeTeatimeTeatimeTeatimeTeatime

A protože nám bylo úplně jedno, zda budeme na zrcadlově hladkém moři motorovat na východ či na západ, operativně jsme setkání přesunuli do Neuhofu a po poledni vypluli k úžině mezi pevninou a Rujánou.

PlavbaPlavbaMarina Neuhof

Slaboučký severovýchodní vítr sice vál, ale i na genakr v něm Drahá plula maximálně rychlostí necelých dvou uzlů. Protože bychom takovým tempem připluli na sraz zítra asi tak v půl sedmé ráno, celých osmnáct mil bylo nutné odjet na motor.

Marina Neuhof leží na jižní straně úžiny, oddělující pevninu od ostrova Rujána, přibližně čtyři míle jihovýchodně od Stralsundu. Je to idylické místo v zátoce uprostřed přírody, s třímetrovou hloubkou u plovoucích mol, skluzem pro lodě, šestnáctitunovým jeřábem a čerpací stanicí.

Marina NeuhofMarina NeuhofMarina NeuhofMarina Neuhof

Stání lodě do délky deset metrů stojí 15€ na noc, ale kdo by chtěl ušetřit, může využít kotviště západně od maríny na přibližně dvoumetrové hloubce.

Marina NeuhofMarina NeuhofMarina Neuhof

Mrtvé duby a buky na pobřeží východně od maríny signalizují rezervaci s obrovskou kolonií kormoránů. Každý rok jich tady hnízdí kolem 2,5 tisíce a v posledních letech se k nim připojilo i několik stovek volavek šedých. Pokud se vám k nim nechce jít pěšky, můžete si tu vypůjčit kolo a dobrodružnější povahy i koně.

Marina NeuhofMarina NeuhofMarina Neuhof

Marina NeuhofKolem čtvrté odpoledne tak byly všechny Baltské krysy pohromadě a zbytek dne jsme věnovali grilování různých masitých pokrmů, popíjení převážně alkoholických nápojů, vyprávění příhod z plaveb i ze života a pomlouvání nepřítomných kamarádů, jak už to tak při podobných akcích chodí.

A také oslavě narozenin nejmladšího účastníka setkání, kterému byly čtyři roky.

Když udeřila tma a zima, přesunul se nejmladší účastník do postele a zbylé krysy do místního občerstvení Sebastiana Müllera, kombinovaného s udírnou a rybářským krámem. Domácí rybí speciality, které tam majitel nabízel, byly doslova k sežrání.

Marina NeuhofMarina NeuhofMarina Neuhof

Předcházející: Z Greifswaldu do Lauterbachu Následující: Z Neuhofu do Greifswaldu

Navigace

Skip Navigation Links.
Collapse Úvodní stránkaÚvodní stránka
Collapse JachtingJachting
Collapse Setkání Baltských krys 2017Setkání Baltských krys 2017
Expand Na start ČANY Offshore Cup 2016Na start ČANY Offshore Cup 2016
Expand Labem proti proudu 2015Labem proti proudu 2015
Expand S Drahou na Baltu 2015S Drahou na Baltu 2015
Expand Z Baltu do Bretaně 2014Z Baltu do Bretaně 2014
Expand Plavba pod polární kruh 2013Plavba pod polární kruh 2013
Ztroskotání Agnes 2012
Expand S Eternity na Baltu 2011S Eternity na Baltu 2011
Expand Plavba na Channel Islands 2011Plavba na Channel Islands 2011
Expand Plavba do Osla 2010Plavba do Osla 2010
Expand Plavba na Bornholm 2009Plavba na Bornholm 2009
Expand Plavba kolem Rujány 2009Plavba kolem Rujány 2009
První plavba do Davle 2009
Plachtění na Orlíku 2008
Expand Holandsko na lodi 2002Holandsko na lodi 2002
Expand Mariny na BaltuMariny na Baltu
Expand Mariny v NorskuMariny v Norsku
Portsmouth, jižní Anglie
Oban, západní Skotsko
Půjčovny plachetnic a motorových lodí v ČR
Setkání Klubu La Grace 2012
Briga La Grace - výroba takeláže 2009
Potopení plachetnice Wyvern
Polární loď Fram
Ponorka HMS Otus
Replika ruské fregaty Shtandart
Strava na anglické lodi
Expand Subaru ForesterSubaru Forester
Expand Arthur RansomeArthur Ransome
Expand Loděnice VltavaLoděnice Vltava
145. let Pražské paroplavební společnosti
Poslední parní víkend
Chrustenická šachta a Solvayovy lomy
Pomsta Městské policii

Vyhledávání

Nahoru ^

Creative Commons License
Miroslav Jaroš
Praha 8
Kontakt: Elektronická pošta, telefon 603 449 974
www.miroslavjaros.cz