S Eternity na Baltu

Plavba z Dziwnówu do Trzebieże

Skip Navigation LinksÚvodní stránka > Jachting > S Eternity na Baltu 2011 > Z Dziwnóvu do Trzebieże

DziwnówProtáhli jsme se vlnolamy z moře, propluli zatáčkou a narazili na dziwnówský zvedací most. Zavřený, pochopitelně. Podle manuálu požádal Standa na příslušném kanále o otevření a ve vysílačce se ozval polsky hovořící kulomet. Po třetí žádosti o opakování jsme si odvodili, že most asi otvírají každou celou hodinu. Počkáme do dvou, pak uvidíme.

Skutečně most s vrzáním ve dvě hodiny zvedli a tak pokračujeme přes Wrzosowskie jezero a Kamieńský záliv na jih.

WolinStandovi došla zpráva, že do Trzebieże připlula s/y Bagatela, která dokončila obeplutí Skandinávie. Večer nás zvou na mejdan.
To je skvělý úspěch, vypluli z Trzebieże, přes Petrohrad a Baltsko-bělomořský kanál dopluli do Bílého moře a vrátili se kolem Nordkappu Norským mořem zpět do Trzebieże. Je to první česká plachetnice, kterou Rusové na Baltsko-bělomořský kanál pustili. Když to zkusili vloni v opačném směru, tak jim to zatrhli a torpédoborec je eskortoval z Bílého moře až do norských vod, aby měli jistotu, že se nevrátí.
Jestli nám zvednou poslední most, v devět večer můžeme sedět s posádkou Bagately u piva.

Dopluli jsme do Wolinu, vyvázali se u nábřeží před otočným mostem a několikrát sprostě zakleli. Podle pilota měli mostem točit na požádání, ale bohužel to byla zastaralá informace. Teď nebylo koho žádat a most se otvíral v sobotu v 10 dopoledne a v neděli v jednu odpoledne. Byla sobota šest večer, takže sbohem, mejdane s kamarády.

Standa s Jirkou po večeři zaběhli do krámu, pořídili pár plechovek piva Zubr a láhev Zubrovky a bylo to. Udělali jsme si alespoň malou vlastní oslavu.

WolinV neděli vstáváme v sedm ráno. Celé nábřeží je plné rybářů, vypadají většinou jako loupežník Sarka Farka a zdá se, že spíš jenom koupou žížaly, z vody netahají nic.

WolinNechce se nám od lodi, a tak Standa demontoval větrné autokormidlo, které potřebuje odvézt domů na opravu, Jirka z něj oškrábal řasy a já zatím vyčistil a nechal vyschnout nářadí. Kapitán mezi tím uklízel loď a celou dobu jsme vymýšleli co uděláme, když se v jednu zjistí, že mostař dostal třeba příušnice a nepřišel do práce.

Dědek ale v jednu skutečně přišel, bez příušnic, a mostem otočil. Vypluli jsme kanálem na Štětínskou zátoku a motorovali k jihu. Sluníčko pěkně připalovalo, loď vrčela rychlostí skoro 5 uzlů, ve tři hodiny jsme byli u hlavní plavební dráhy ze Štětína a měli za sebou už deset mil, když motor chcípnul.

Nakonec se ukázalo, že se jen ucpal palivový filtr a tak jsme v neděli 11.9.2011 v 16:30 vyvázali Eternity u mola v maríně Trzebież. Od vyplutí ze Stockholmu dne 31.8.2011 měla za sebou 464 námořních mil.

Navigace

Expand Mariny v NorskuMariny v Norsku
Portsmouth, jižní Anglie
Oban, západní Skotsko
Půjčovny plachetnic a motorových lodí v ČR