Setkání Klubu La Grace

26.5. až 27.5.2012 na rybníku Bezdrev

Skip Navigation LinksÚvodní stránka > Jachting > Setkání Klubu La Grace 2012

Poslední květnový víkend hostila loděnice TJ Koh-i-noor na jihočeském rybníku Bezdrev výroční setkání členů Klubu La Grace.

Ačkoliv většina návštěvníků již měla zkušenost s námořní plavbou na 24 metrů dlouhé replice osmidělové brigy La Grace, postavené českými a slovenskými nadšenci podle švédských plánů z poloviny 18. století, téměř nikdo z nich dosud neměl možnost plachtit na okruhových plachetnicích.

 Klub La GraceKlub La GraceKlub La Grace

Celé sobotní odpoledne tak kolem loděnice ve slabém větru popojížděly plně vytížené lodě tříd Evropa, 420 a Optimist a někteří členové klubu tak ani nestihli vyprávění kapitána Pepy Dvorského o zimních příhodách La Grace v Karibiku a prvního navigačního důstojníka Petra Scheiricha o podzimní plavbě přes Atlantik, na které byla loď od Kapverdských ostrovů až k Barbadosu navigována pouze s pomocí kompasu, sextantu a chronometru.

OktantShetliePetr Scheirich také odpoledne představil a večer předvedl při praktickém měření nádhernou repliku Hadleyova oktantu z počátku 18. století, postavenou podle jeho podkladů Richardem Benou. Oktant bude na lodi spolu s replikou Jakubovy hole ze 16. století, s replikou logu a s moderním sextantem používán pro výuku historické astronomické navigace.

Největší zájem přítomných ovšem budila předchůdkyně La Grace, plachetnice Miamiti Dana Roseckého, postavená podle plánů barku s jachtovým oplachtěním, který v roce 1768 vydal švédský admirál a lodní konstruktér Fredrik Henrik af Chapman. Oproti původním plánům je v měřítku 1:2, aby se vešla do garáže, a zdá se neuvěřitelné, že v této pět metrů dlouhé plachetnici jsou dvě kajuty se čtyřmi kójemi a že na ní zcela bez problémů plulo šest dospělých lidí.

Správná historická plachetnice samozřejmě potřebuje lodní člun. Ten je také ze dřeva, unese ho jeden člověk a vejde se do kufru Škody Felicia. Někteří odvážnější členové klubu se vydali plachtit i na něm, užili si spoustu legrace i adrenalinu a kupodivu se nikdo z nich nepřevrátil.

Klub La Grace na tomto setkání dovršil první stovku členů a protože na dřevěné lodi práce nikdy nekončí, rádi mezi sebou přivítáme další pomocníky a zájemce o historický jachting.

Navigace

Skip Navigation Links.
Collapse Úvodní stránkaÚvodní stránka
Collapse JachtingJachting
Expand Setkání Baltských krys 2017Setkání Baltských krys 2017
Expand Na start ČANY Offshore Cup 2016Na start ČANY Offshore Cup 2016
Expand Labem proti proudu 2015Labem proti proudu 2015
Expand S Drahou na Baltu 2015S Drahou na Baltu 2015
Expand Z Baltu do Bretaně 2014Z Baltu do Bretaně 2014
Expand Plavba pod polární kruh 2013Plavba pod polární kruh 2013
Ztroskotání Agnes 2012
Expand S Eternity na Baltu 2011S Eternity na Baltu 2011
Expand Plavba na Channel Islands 2011Plavba na Channel Islands 2011
Expand Plavba do Osla 2010Plavba do Osla 2010
Expand Plavba na Bornholm 2009Plavba na Bornholm 2009
Expand Plavba kolem Rujány 2009Plavba kolem Rujány 2009
První plavba do Davle 2009
Plachtění na Orlíku 2008
Expand Holandsko na lodi 2002Holandsko na lodi 2002
Expand Mariny na BaltuMariny na Baltu
Expand Mariny v NorskuMariny v Norsku
Portsmouth, jižní Anglie
Oban, západní Skotsko
Půjčovny plachetnic a motorových lodí v ČR
Setkání Klubu La Grace 2012
Briga La Grace - výroba takeláže 2009
Potopení plachetnice Wyvern
Polární loď Fram
Ponorka HMS Otus
Replika ruské fregaty Shtandart
Strava na anglické lodi
Expand Subaru ForesterSubaru Forester
Expand Arthur RansomeArthur Ransome
Expand Loděnice VltavaLoděnice Vltava
145. let Pražské paroplavební společnosti
Poslední parní víkend
Chrustenická šachta a Solvayovy lomy
Pomsta Městské policii

Vyhledávání

Nahoru ^

Creative Commons License
Miroslav Jaroš
Praha 8
Kontakt: Elektronická pošta, telefon 603 449 974
www.miroslavjaros.cz