S Eternity na Baltu

o Plavbě na plachetnici s/y Eternity ze Stockholmu do Polska v září 2011

Skip Navigation LinksÚvodní stránka > Jachting > S Eternity na Baltu 2011

  

s/y ETERNITY "Žádáme pana Jaroše a pana Malečka, aby se dostavili k odletu, nebo budou vyloučeni z přepravy!"

S fotobrašnou přes rameno a s lahví rumu z freeshopu v ruce jsem prchal za Jirkou přes odletovou halu ruzyňského letiště a říkal si, jak nám to pěkně začíná. Když jsem letěl naposledy, je tomu skoro čtyřicet let, mělo letadlo čtyři poctivé vrtule, dovezli mě k němu autobusem a skoro celou cestu jsem mohl stát mezi dveřmi pilotní kabiny a čučet na tu spoustu zajímavých budíků a světýlek.

Jachting na BaltuTohle letadlo nemělo vrtuli ani jednu, musel jsem k němu běžet přes celé letiště pěšky a ještě na mě přitom výhrůžně pokřikovali, a nakonec jsem od norské zubaté letušky nedostal ani bonbon. To je panečku pokrok. Navíc s tím Boeingem piloti letěli jak kdyby ho ukradli, takže na švédském letišti Arlanda jsme přistáli o dvacet minut dřív, než udával letový řád.

Ostrov SpåröTedy ne že by to nějak pomohlo. Než jsme si vyzvedli bágly, tak byla skoro půlnoc, a než jsem našel bankomat, ze kterého bych mohl vyrazit nějaké peníze, tak nám autobus do Stockholmu ujel. Navíc došla krátká textová zpráva od Standy, že nestojí s lodí v maríně Vasahamnen kousek od centrálního nádraží, jak bylo původně domluveno, ale v jakémsi soukromém jachtklubu v ulici Hunduddsvägen.
To nešlo ani přečíst, natož vyslovit.

Påskallavik Vlakem to do města stálo dvě švédské stovky na osobu. Autobusem stovku, ale ten nám před chvilkou ujel. A jachtklub byl od stockholmského centrálního nádraží 6 kilometrů pěšky potmě lesem. Nakonec Jirka navrhl jako nejjednodušší řešení taxík, který stál i s tuzérem pětistovku kamkoliv po městě, a když jsem pak viděl, kudy nás taxikář do toho jachtklubu vezl, byl to opravdu skvělý nápad.

V půl jedné v noci jsme tedy byli na palubě Standovy plachetnice Eternity, popili brandy s kapitánem sousední lodi, který přišel na návštěvu, a pak zalezli do spacáku.

Brzy ráno musíme vstávat, čeká nás zhruba 400 námořních mil do polské Trzebieże a máme na to maximálně 12 dní.

Následující: Ze Stockholmu na ostrov Rånö

Navigace

Skip Navigation Links.
Collapse Úvodní stránkaÚvodní stránka
Collapse JachtingJachting
Expand Setkání Baltských krys 2017Setkání Baltských krys 2017
Expand Na start ČANY Offshore Cup 2016Na start ČANY Offshore Cup 2016
Expand Labem proti proudu 2015Labem proti proudu 2015
Expand S Drahou na Baltu 2015S Drahou na Baltu 2015
Expand Z Baltu do Bretaně 2014Z Baltu do Bretaně 2014
Expand Plavba pod polární kruh 2013Plavba pod polární kruh 2013
Ztroskotání Agnes 2012
Collapse S Eternity na Baltu 2011S Eternity na Baltu 2011
Expand Plavba na Channel Islands 2011Plavba na Channel Islands 2011
Expand Plavba do Osla 2010Plavba do Osla 2010
Expand Plavba na Bornholm 2009Plavba na Bornholm 2009
Expand Plavba kolem Rujány 2009Plavba kolem Rujány 2009
První plavba do Davle 2009
Plachtění na Orlíku 2008
Expand Holandsko na lodi 2002Holandsko na lodi 2002
Expand Mariny na BaltuMariny na Baltu
Expand Mariny v NorskuMariny v Norsku
Portsmouth, jižní Anglie
Oban, západní Skotsko
Půjčovny plachetnic a motorových lodí v ČR
Setkání Klubu La Grace 2012
Briga La Grace - výroba takeláže 2009
Potopení plachetnice Wyvern
Polární loď Fram
Ponorka HMS Otus
Replika ruské fregaty Shtandart
Strava na anglické lodi
Expand Subaru ForesterSubaru Forester
Expand Arthur RansomeArthur Ransome
Expand Loděnice VltavaLoděnice Vltava
145. let Pražské paroplavební společnosti
Poslední parní víkend
Chrustenická šachta a Solvayovy lomy
Pomsta Městské policii

Vyhledávání

Nahoru ^

Creative Commons License
Miroslav Jaroš
Praha 8
Kontakt: Elektronická pošta, telefon 603 449 974
www.miroslavjaros.cz